9 april 2015

verlangens, kleurenwissel en ander

Verlangens...
Ik ben zoekende. Naar wie ik ben bijvoorbeeld, echt ben, zonder alle aangeleerde en zelf opgelegde regeltjes. Naar wat ik wil met dit blog. Dat ook.

Het lijstje met blogverlangens, ongecensureerd:
Dat iemand er iets aan heeft. Dat vooral.
Dat ik een zekere mate van populariteit krijg. Ja ja, dat is de stoutste droom. Eén die me verwondert, want ik ben veel meer een achtergrondsmens dan een voorgrondsmens. Maar dat volgerstellertje mag wél de hoogte in.
Contact, ontmoeting.
Plezier.

Veel daarvan heb ik ook. Er zijn de trouwe volgers, de reacties die me blij maken en energie geven, het mogen ontmoeten... Waarmee ik wil zeggen... dit is geen klaagzang. Zie het eerder als een marktonderzoek. Wat is de marktpositie van mijn blog?
Wat zoekt de lezer?
Wat vindt de lezer?
Wat mist de lezer?
Ik zou het heel vinden mochten jullie op deze drie vragen op een ongecensureerde en oprechte manier antwoorden. Zo kom ik een heel eind verder met mijn marktonderzoekje.
En o ja, misschien deze ook: wanneer jullie een reactie achterlaten, komen jullie dan terug om te kijken of ik gereageerd heb? Gaan terugkijken doe ik eigenlijk zelf niet zo vaak. Vandaar dat ik niet snel reageer op jullie reacties. Misschien is het wel goed dat meer te doen...

patroon: Ann T-top

Kleurenwissel...
Eerst sloop geel erin. En nu oranje, godbetert! Wat is de volgende stap? Roze? Fluo?

En ander...
Mijn Sew, Link & Meet heeft de markttest niet doorstaan. Er was maar weinig interesse en vermits het een betalende (heel weinig, maar toch) applicatie is, verkies ik het niet te doen.

Voila... Geniet nog van het T-shirtenweer, en tot een volgende!

15 opmerkingen :

  1. Ik zoek nieuwe dingen en bij jou zie ik al eens voor mij onbekende patronen passeren, ik vind het hier fijn om te lezen hoe het met jou en ook wel je maaksels gaat natuurlijk en ik mis hier niets :)) ... Ik kom meestal terug bij de volgende blogpost kijken, vwala .... Of ge er nu iets aan hebt voor u onderzoek weet ik nie maar k heb toch meegedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juist heel fijn dat je reageert. En jazeker, daar heb ik iets aan! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O. Marktonderzoek. Het soort dingen waar ik een hekel aan heb... Ik waag toch een poging. Zelf probeer ik heel vaak te reageren op mijn schrijfsels, dus ik ga op een ander ook vaak piepen of zij dat doen. Vind ik zelf net iets plezanter. Hoewel ik volgers héél plezant vind, schrijf ik vooral voor mezelf, om mijn vorderingen te zien, om meer foto's te nemen, om mezelf uit te dagen iets nieuws te doen. Maar uiteraard houd je ook rekening met volgers. Hoe eraan te komen? Dingen die helpen zijn volgens mij; veel andere blogs volgen en daar reageren, regelmatig posten, mooie foto's proberen te nemen en eerlijk zijn. Ondertussen volg ik behoorlijk veel andere mensen, een druk op de volg knop betekent iemand anders ontvolgen; dus zoek ik eerlijke verhalen, fijne schrijfsels/plezante maaksels, dingen die uit het hart komen. Dat de blog goed leesbaar is (naar kleuren en zo toe) is in dat geval mooi meegenomen. Genoeg gezwans nu... Over tot de orde van de dag; ik ben zot van dat stofje! Dat oranje staat je prachtig! Over de Sew/link/meet; doet StraightGrain niet iets gelijkaardigs?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marktonderzoek is inderdaad hard en agressief. 't Was zomaar een woord dat mij me opkwam. Maar goed, ik had nood aan zelfreflectie. Daarbij helpt het om de visie van anderen te horen. Ik weet in elk geval weer beter wat ik wil met dit blog. Dank dus voor je heel uitgebreide reactie.
      Ik ga ook eens kijken bij StraightGrain. Dank voor de tip.

      Verwijderen
  4. ha ha herkenbaar zelf denk ik ook wel eens gaat het goed en doe ik het goed, menselijk onzeker zijn.
    ik volg je toch trouw lees alle berichten reageer als ik er tijd voor heb ( meestal we:) Kijk alleen niet vaak terug als mensern mij een vraag stellen geef ik antwoord via de mail dan weet ik zeker dat ze het gelezen hebben
    Ga gewoon lekker door zou ik zeggen
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! Ik ga zeker door op mijn eigenste manier.

      Verwijderen
  5. Ja, dat heeft iedereen wel denk ik en marktonderzoek klinkt zo onpersoonlijk. Je maakt toch vooral een blog voor jezelf denk ik dan, om dingen te delen met mensen en gaandeweg leer je toch wel of het aanslaat of niet of wat er gewenst wordt, niet? Ik ben het eens met khadetjes, andere blogs volgen, regelmatig bezoeken en een reactie schrijven doet heel veel, regelmatig blogjes schrijven, terug komen kijken doe ik zelden moet ik bekennen. Maar ik hou wel van je blog en volg je trouw, ik zal nog eens wat reclame maken voor je bij gelegenheid, dat helpt ook om nieuwe volgers te krijgen.
    Je T-shirt vind ik geweldig! Echt een heel leuk stofje en zoveel oranje zit er helemaal niet in, ook een goed model zo te zien, ik zie het zitten om ze te dragen ;-). En ik draag trouwens met het ouder worden steeds vaker felle kleurtjes, dat frist op vind ik. Het staat je echt goed!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik merk dat ik nu ik zelf kleren leer maken, naar gedurfdere kleuren grijp. Ik ben zot van blauw in alle tinten, hoewel ik weet dat herfstkleuren me goed staan. Op naar de rode rok dit weekend!

      Verwijderen
  6. Roze, roze, roze!
    Ik reageer ook niet meer terug omdat ik merk dat ik zelf ook niet terug ga lezen bij anderen dus...
    Enne: de beste blogs zijn de eerlijke, die gewoon vertellen hoe het is en hoe vooral niet....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je dat schrijft van het eerlijke. Ik herken dat wel. Toch twijfel ik soms, omdat ik niet zielig wil gevonden worden.

      Verwijderen
  7. Ik kijk graag rond om blogs omdat het heel inspirerend is en veel goesting geeft om zelf iets te maken.
    Ik vind dus vooral inspiratie, en tussen de regels door vind ik ook veel tof volk !!!!
    ik mis hier nikske :-)
    Je maakt hele mooie dingen en je schrijftstijl is heel fijn om te lezen.
    Ik kom terugkijken bij reacties als ik een gerichte vraag stelde, meestal wordt die dan ook beantwoord.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! Terwijl ik hier een antwoordje formuleer, merk ik ook dat ik meer ontmoet en ook toelaat om ontmoet te worden. Fijn dat je mijn schrijfstijl apprecieert!

      Verwijderen
  8. Ik snapte het sew-link-meet gedoe eigenlijk niet zo goed ... Wat trekt me aan om ergens te lezen ? Iets ... herkenbaar ? Een zelfde interessegebied ? Iemand waarvan de schrijfstijl me aanstaat ? Iemand die ooit verrassend reageerde op mijn blog en waar mijn nieuwsgierigheid gewekt werd ? Er moet altijd wel iets zijn wat me aantrekt om verder te lezen. Soms blijf ik volharden in de boosheid en blijf ik anderen volgen. Soms haak ik sneller af. Maar ik vergeet ook altijd terug te gaan kijken precies of er gereageerd werd op mijn reactie. Sosm hoeft dat ook helemaal niet, vind ik. Soms denk ik wel, zou hij/zij (meestal zij, laten we daar eerlijk in zijn) daarop ook gereageerd hebben ... en als ik het dan niet vergeet ... Ik denk trouwens dat jouw prachtige breisels mij ooit in eerste instantie aanspraken, kan dat ? En dan hou ik gewoon van de evolutie erna ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een beetje laat, maar dat geeft niet hè, ik kom alleen kijken of je gere reageerd hebt ,als ik echt een vraag of zo stelde, ik zoek en vind bij jou altijd prachtige kleuren, modern, dingen die ik op andere blogs niet vind , je kan echt goed combineren, je maakt gezellige, aparte, warme dingen, je technische vaardigheid is ook echt goed! ik kijk ook graag mee in je "leven",niet slecht bedoeld hoor, maar je verschilt in zoveel dingen van mijn leven, dat ik ook nieuwsgierig ben naar het jouwe , soms heb ik het gevoel dat je wat eenzaam bent, dat vind ik dan spijtig, maar meestal vind ik jouw leven toch ook gezellig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar word ik nu eens stil van, en trots, en blij, ontroerd... Superbedankt!

      Verwijderen