26 oktober 2013

gekaft


Een notaboek en een agenda voor 2014. Ik gebruikte hiervoor deze handleiding.
De agenda (met fluo vogel) deed onbedoeld dienst als proef. De stof is met Vliesofix gestreken op de agenda en nadien in de juiste maat geknipt, zoals de handleiding het voorschrijft. Ik vind dit echter niet zo netjes, omdat de randen toch een klein beetje rafelen. Het notaboek kaftte ik op de traditionele manier waarop duizenden moeders nog veel meer schriften hebben gekaft. Nadien streek ik alles goed vast. En dat is precies zoals ik wil dat het eruit ziet.
De vogeltjes zijn geflockt.
En als ik zo mijn nieuwe notaboek zie, dan ben ik maar wat blij dat ik dit zelf kan maken. Het is zo mooi geworden... (zegt ze met een zweem van trots).

Een fijn weekend gewenst!

8 opmerkingen :

  1. Wat een mooi effect ! Jammer dat ik in het begin van het schooljaar die zowat 20 schriften en boeken van onze kroost niet met een mooi stofje mocht bekleden, want dat oogt toch echt wel supermooi !
    Heb je dat notaboek dat je op de traditionele wijze kafte, ook eerst van vliesofix voorzien en het dan -als het gekaft was-, vastgestreken ? En hoe doe je dat dan met de hoekjes aan de binnenkant ? Liggen die hoekjes dan niet dubbel en dus onplakbaar ? Of snijd je die overlapping weg ?
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij het traditioneel gekafte stofje gebruikte ik ook Vliesofix. waar de stof dubbel ligt bij het hoekje, plakt het dus inderdaad niet. Ik hield de hoekjes echter vrij klein door de flappen maar 2 cm breed te nemen. Ik denk wel dat het OK is zo. Als ik er later problemen mee krijg, dan plak ik onder het hoekje nog een extra driehoekje Vliesofix.

      Verwijderen
  2. Knap gedaan! Leuke stofjes en lief met dat vogeltje erop :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Dit ideetje ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen