21 juli 2013

mijn vakantiegevoel 3


Het vakantiegevoel liet zich wat moeilijker vinden de voorbijgaande week. Het naderende afscheid op het werk zit op de voorgrond. En ik mis mijn op vakantie zijnde vrienden toch wel...

Wat ik onthoud, is leven op mijn terras.  Mijn favoriete plekje is met mijn neus in de lavendel. En deze muur van de Sint-Baafsabdij in hartje Gent. Het doet zuiders aan, vind ik. Je zou bijna verwachten om hagedissen langs zien te schieten en krekels te horen tsjilpen. Of doen alleen vogels dat, tsjilpen?

En dan dit natuurlijk:


Dit heerlijk verwenpakket kreeg ik van haar. Gisteren ontmoetten we elkaar in Gent. Je kent elkaar dan wel blogsgewijs redelijk goed, in levende lijve blijft toch spannend. We waren geen van beiden een spraakwaterval, maar dat gaf niet. Ik genoot van haar gezelschap, de babbeltjes, kijken naar de kinderen. En ja hoor, ze heeft de allerliefste kinderen! (Enige tijd geleden werd er ergens op een blog door mama's tegen elkaar opgeschept over de liefste kinderen.) Mijn metekindjes buiten beschouwing gelaten natuurlijk :-). Een verslagje met foto's vind je bij haar terug. Dankjewel voor de heerlijke dag! Doen we nog eens hé?

Over een uur steekt het vuurwerk af. Twintig meter in vogelvlucht van mijn deur, of nog niet. Mijn plannen om te gaan, zijn gedwarsboomd door hevige hoofdpijn. Ik ga dus proberen om er doorheen te slapen, gewapend met oordoppen. 't Zou ook beter zijn met het oog op morgen. Het is weer vroeg dag dan.

Mijn vakantiegevoel is een initiatief van Mamarina. Meer deelnemers vind je bij haar.

4 opmerkingen :

  1. Hallo,

    Weer bijgelezen,
    Wat tof dat je iemand uit blogland hebt ontmoet, altijd spannend hé!
    Ik wens je moed en sterkte de komende weken.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus is de ontmoeting toch meegevallen, net wat ik dacht. Plezant om andere blogsters te ontmoeten, dan leer je elkaar anders kennen, dan zit er een gezicht achter de blog die je altijd bezoekt :) Nog veel moed en na het afscheid komt vast weer een andere leuke periode in je leven!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had niet anders verwacht dan dat het fijn zou zijn, hoor. Maar dat neemt niet weg dat het spannend blijft. Ik ben niet de meest "sociale" en onzeker, vandaar...

      Verwijderen