23 april 2013

olifant

patroon: http://www.alandart.co.uk/product/all-patterns/blossom/
Olifant! Nog niet helemaal af... ze moet nog een kransje van madeliefjes krijgen.
Ik ben nog niet overtuigd, maar op foto valt het precies wel mee. Olifant is voor een vriendin die het cadeau wil geven. Dat op zich maakt mij al heel onzeker.

Het gesprek vandaag verliep weer heel goed. Dankjewel voor het duimen!

En nu, voel ik me onbegrepen... Ik ben zo blij, was zo blij dat ik kans maak op een boeiende job! En plaats van blij te zijn voor mij, is mijn moeder gefocust op het financiële. Dat ik toch moet maken dat ik genoeg verdien en zo. En dan? Ik wil een fijne, boeiende, interessante job, waar ik kan zijn wie ik ben en mijn capaciteiten aangesproken worden. Dat financiële, dat is mijn zorg niet. Dat kan voor mij niet opwegen tegen de jobinhoud. Het stomme is dat ik ga twijfelen door haar reactie, ook al begrijp ik haar bezorgdheid wel. Ik twijfel niet aan de job, dat niet, maar over wat een eerlijke verloning is en zo. De blijheid is niet meer zo licht en onbevangen. En dat is jammer. Pfff...

Ik ga de laatste hand leggen aan de omslagdoek. De zorgen vergeten.

10 opmerkingen :

  1. oooooooooooooooooooh,wat een lieverdje!! ik zou ze willen knuffelen, zo schattig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind haar shattig.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. niet te veel zorgen maken. en je olifant is wel knap hoor. ook daar niet aan twijfelen. :-) geniet morgen van het ietske warmer weer en als het een keertje langer warm wil zijn wil ik gerust gent eens verkennen met mijn kindjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een dotje. Zo een wollig olifantje, echt om te knuffelen.

    Laat je niet onzeker maken hoor. Een job waar je je goed in voelt is veeeeel belangrijker dan de centen. Dat hou je veel langer vol en geeft voldoening. Als je er een tijdje werkt en ze zijn tevreden kan je nog altijd over opslag praten.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die is heel erg schattgi seg!!

    Je kan het gewoon een tijdje aanzien op die job he, staat het dan toch niet aan of vind je zelf de verloning inderdaad niet goed dan kan je dan weer uitkijken naar iets anders!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé, wat 'n kleine oortjes voor een olifant ! Maar als het patroon het zo voorschrijft zal het wel OK zijn zeker ? Het verrast me gewoon wat. Maar dat het olifantje een schatje is, da's inderdaad echt wel zo ! Zo knuffelig op de foto, dus wat zal het dan wel in het echt zijn: vast een zalig lief knuffeltje :)
    Ik begrijp de reactie van je moeder wel hoor. Ze is bezorgd, zoals elke moeder is. Bezorgd dat je loon niet voldoende zou zijn om alle kosten te dekken en wat te kunnen sparen. Een begrijpbare reactie van een moeder, maar dat het een domper op je blijheid zet, is logisch. Het is wel heel moeilijk om in te schatten wat een correcte verloning is. Het hangt van heel veel factoren af, en ook niet te onderschatten, hoe graag je de job zou willen doen. En blijkbaar zou je die naar inhoud en omgeving heel graag doen, dus ga er dan voor, en probeer die job te krijgen. Zoals Monique zegt, kun je later, als je merkt dat het je ideale job is, nog altijd over opslag beginnen...
    Goeie moed !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je olifant wordt echt een schatje, ziet er heel knuffelig uit :)
    Wat je job betreft, ook daar zou ik het moeilijk mee hebben, maar je mag je niet teveel laten beïnvloeden, gewoon je eigen ding doen is meestal het beste.
    Leef je maar lekker uit op je omslagdoek, dan komt de rest wel vanzelf!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als moederbent ge soms zo blind voor dingen.........
    Ik ben nu ook zo met dievan mij.....ge wilt zo hard dat ze later niet in de gootbelanden, dat ge soms vergeet te relativeren, de goot, dat is het ene uiterste, stinkend rijk het andere , maar daartussen zit nog heeeeel veel
    Alleen als moeder hoopt ge dat uw kinderen alles krijgen wat ze verdienen en liefst nogmeer
    Laat het uwpleziernietverbrodden en succes want je hebt de job!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je moeder bedoelt het waarschijnlijk goed, maar ik snap wel dat het voor jou de pret nogal drukt. Maar volg je hart (en dat heb je blijkbaar ook gedaan) en ga genieten van je nieuwe baan. Zolang je maar genoeg geld hebt om van te leven, is het veel belangrijker om je op je plek te voelen in je werk dan om daar veel mee te verdienen.
    En je olifantje is megaschattig!

    BeantwoordenVerwijderen